انواع سرويس مبلمان و ناهارخوري انواع سرويس مبلمان و ناهارخوري .

انواع سرويس مبلمان و ناهارخوري

راهنماي خريد مبلمان L

 

اگر در خانه ي خود كودك خردسالي داريد بهتر است از خريد ميز ناهارخوري شيشه اي صرف نظر كنيد.

?? در صورتيكه زمان كافي براي تميز كردن خانه و ميز را نداريد ميز ناهارخوري هاي شيشه اي مناسب نيستند.

?? اگر مي خواهيد خانه اي شيك با وسايل كلاسيك داشته باشيد ميز ناهارخوري هايي كه از چوب طبيعي ساخته شده اند براي شما مناسب تر هستند.

?? در صورتيكه بودجه ي كافي نداريد و مي خواهيد كمتر هزينه كنيد ميز ناهارخوري هاي ام دي اف را پيشنهاد مي كنيم.

?? اگر قصد نداريد اكسسوري و لوازم سنگين را بر روي ميز قرار دهيد ميز ناهارخوري شيشه اي مناسب است.

تفاوت ميز ناهارخوري چوبي و شيشه اي

حالا كه با هر دو مدل ميز ناهارخوري و ويژگي هاي آن آشنا شده ايد بهتر است در ادامه 3 تفاوت اصلي و مهم اين دو ميز ناهارخوري را هم بدانيد.

1.    آلودگي و نظافت ميزهاي چوبي و شيشه اي

يكي از ويژگي هاي ميز ناهارخوري هاي شيشه اي اين است كه سطح صاف آن ها مانع از ايجاد باكتري و كثيفي بين شيار و شكاف هاي ميز شده در صورتيكه ميزهاي چوبي به دليل اينكه داراي منافذ بسيار ريزي هستند محل مناسبي براي رشد باكتري ها خواهند بود.

تفاوت مبل راحتي با چستر

اولين تفاوت انواع مبل مدل چستر و راحتي در شكل ظاهري و طراحي آن است در واقع مبل هاي چستر با لمسه دوزي و فرم دسته و پشتي شناخته مي شوند و مبلمان راحتي نيز به دليل طراحي و ظاهر راحتي كه دارند به سادگي قابل تشخيص  هستند.

متريال استفاده شد در هر دو مبل شبيه به يكديگر است در واقع در مبل هاي چستر و راحتي نسبت به كلاسيك از چوب كمتر، اسفنج و پارچه ي بيش تر ساخته شده است.

2.    فرق مبل راحتي و چستر در سبك دكوراسيون

بهترين دكوراسيون براي مبلمان چستر سبك كلاسيك است اما مبل هاي راحتي براي هر سبك دكوراسيوني مناسب است. در واقع مبلمان راحتي جزء مبل هايي هستند كه هميشه ترند بوده و هيچ وقت از مد نخواهد افتاد.

3.    فرق مبل هاي راحتي و چستر در جنس رويه

نحوه ساخت مبل چستر به گونه اي است كه در توليد آن از چرم و پارچه هاي با كيفيت استفاده ميشود در حالي كه مبل هاي راحتي جنس پارچه اي داشته و مناسب محيط هاي خانگي هستند.

مبل طرح ال چيست؟

همانطور كه اشاره شد مبلمان ال يكي از محبوب ترين انواع مبل بوده كه تاثير زيادي در زيبايي و جذابيت دكوراسيون شما خواهد داشت، در واقع اين سبك مبلمان از دو بخش تشكيل شده كه به صورت 90 درجه از بخش انتهاي هر ضلع به يكديگر عمود شده و تشكيل حرف L را داده است، براي همين اين مدل مبلمان را با نام مبل ال مي شناسند.

طريقه گذاشتن مبل ال در خانه هم اهميت زيادي داشته و تاثير زيادي در زيبايي دكوراسيون خانه ي شما خواهد داشت. مبلمان ال براي خانه هاي كوچك ايده ي خيلي خوبي است چرا كه مي توان با قرار دادن آن در گوشه ي خانه از فضاي بيش تري استفاده كرد.

راهنماي خريد مبل ال

مبلمان L انواع مختلفي دارد و اگر قصد خريد مبل ال را داريد بايد ابتدا با انواع مبل طرح ال آشنا شويد.

·         مبل ال چستر

مبلمان ال چستر در واقع مبلي است با مدل ال كه در آن ويژگي هاي چستر به وضوح قابل مشاهده است يعني وجود لمسه دوزي بر روي آن كه به زيبايي مبل كمك زيادي كرده است. ال چستر بيش تر در فضاهاي بزرگ استفاده مي شود.

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۳۰:۳۸ توسط:ماهك موضوع: نظرات (0)

نكات طلايي براي خريد ميز ناهار خوري

 

همانطور كه پيش تر گفتيم اين مبلمان كه چند سالي است وارد بازار شده در كنار تمامي مزيت هايي كه دارد معايبي نيز داشته كه بهتر است پيش از خريد با آن ها آشنا شويد.

مزايا و معايب مبل تختخواب شو

از جمله مهمترين مزيت هاي مبل هاي تخت شو مي توان به موارد زير اشاره كرد:

??اين سبك مبل هاي تختخواب شو استحكام بالايي دارند.

??علاوه بر استفاده در خانه، مبلمان تخت شو انتخاب خوبي براي مراكز درماني، هتلها، بيمارستان ها و ادارات است.

??اين مبل براي خانه هاي كوچك يك انتخاب هوشمندانه است. شما مي توانيد از مبل هاي تخت شو در اتاق پذيرايي و اتاق خواب خود استفاده كنيد.

??معمولا نحوه ساخت مبل تختخوابشو به نوعي است كه داراي باكس بوده و مي توانيد از فضاي زير تخت براي قرار دادن لوازم اضافي خود استفاده كنيد.

??به دليل اينكه خريد اين مبل باعث كم شدن وسايل شما مي شود و ديگر نيازي به خريد تختخواب نداريد اين مدل مبل ها براي افرادي كه مستاجر هستند مناسب است.

??معمولا مبل هاي تختخواب شو به نوعي طراحي مي شوند كه فضاي مورد نياز براي نشستن 4 نفر كاملا فراهم مي شود؛ براي همين با خريد مبل تختخواب شو نيازي به كاناپه نخواهيد داشت.

براي خريد ميز ناهارخوري به چه نكاتي توجه كنيم

امروزه ميز و صندلي ناهارخوري به يكي از مهمترين تجهيزات و المان خانه هاي امروزي تبديل شده كه علاوه بر دورهمي به سرو و ميل كردن راحت غذا هم كمك مي كند و افراد سالمند و كساني كه مشكلات استخواني دارند به راحتي مي توانند بر روي آن نشسته و غذا ميل كنند. اما نكته ي مهم در خريد ميز ناهارخوري توجه به يكسري موارد است كه در ادامه به شما توضيح داده ايم.

1.    جنس ميز ناهارخوري

خوشبختانه امروزه ميز ناهارخوري در جنس هاي مختلفي توليد و عرضه مي شود و اين امر باعث شده افراد مختلف با هر سليقه اي بتواند محصول دلخواه خود را انتخاب نمايند. اما در بين انواع متريال چوب، استيل، ام دي اف، شيشه، پليمر و پلي استر كدام بهتر است؟

امروزه در ساخت ميز ناهارخوري از متريال هاي مختلف نظير چوب، پلاستيك، استيل، شيشه، پليمر و پلي استر استفاده مي شود.

معمولا ميز ناهارخوري هاي چوبي را از چوب روس، سفيد، راش و توسكا ميسازند كه در اين بين چوب راش از همه بهتر است چرا كه مقاومت و دوام بسيار بالايي دارد. اگر مي خواهيد ميز ناهارخوري پلي استري بخريد نبايد توقع استحكام بالايي را داشته باشيد چون بعد از مدتي شاهد ترك خوردگي و شكستگي ميز خواهيد بود.

3.    به شكل ميز ناهارخوري دقت كنيد

براي انتخاب شكل ميز ناهارخوري بايد به ابعاد اتاق يا آشپزخانه و تعداد نفرات خانواده توجه داشته باشيد. معمولا ميزها در اشكال زير توليد و عرضه مي شوند:

? مربع: بهترين انتخاب براي اتاق هاي مربع و دورهمي هاي دوستانه و معمولي.

? گرد: مناسب براي خانواده هاي 2، 3 و 4 نفره، احساس صميميت و نزديكي بيش تر، مناسب براي اتاق هاي مربعي.

? مستطيل: گزينه ي مناسب براي خانواده هاي پر جمعيت بيش از 6 نفر، بهترين انتخاب براي اتاق هاي مستطيل شكل.

ميز ناهارخوري مدرن يا كلاسيك ؟ كدام يك بهتر است ؟

?پاسخ به اين سوال كه ميز ناهارخوري هاي مدرن بهتر هستند يا كلاسيك به اين سادگي نيست چرا كه اولين نكته براي انتخاب ميز ناهارخوري سليقه ي خريدار است شما بايد با در نظر گرفتن سبكي كه مي پسنديد اقدام به خريد نماييد. اما ما در اينجا با بررسي مهمترين تفاوت هاي اين دو سبك شما را در خريدي بهتر ياري خواهيم كرد، از جمله مهمترين تفاوت هاي بين ميز غذاخوري كلاسيك و مدرن مي توان به موارد زير اشاره كرد:

??اصلي ترين تفاوت بين ميزهاي مدرن و كلاسيك در متريال و مواد اوليه اي است كه در ساخت آن استفاده شده است.

??ميز ناهارخوري هاي كلاسيك در مقايسه با مدل هاي مدرن تجملاتي تر هستند در صورتي كه ميزهاي مدرن بسيار ساده مي باشند.

??معمولا در ساخت ناهارخوري هاي مدرن از شيشه يا ديگر متريال مصنوعي هم استفاده مي شود در صورتي كه در سبك كلاسيك از چوب هاي منبت كاري شده بهره گرفته مي شود.

??از ديگر ويژگي هايي كه مي توانيد در ميز ناهارخوري هاي كلاسيك مشاهده كنيد رنگ چوب به كار رفته در آن هاست كه به رنگ هاي طبيعي نزديك تر است.

??ناهارخوري هاي اين سبك كه بيش تر از چوب ساخته شده اند حس طبيعت را به شما القا خواهند كرد.

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۲۹:۳۳ توسط:ماهك موضوع: نظرات (0)

نحوه ي ست كردن مبل و فرش

در ادامه مهمترين فرق هاي بين اين دو سبك پرطرفدار را بررسي كرده ايم:

تفاوت مبلمان كلاسيك و نئوكلاسيك

1.   متريال به كار رفته در مبلمان كلاسيك و نئوكلاسيك

معمولا متريال استفاده شده در سبك كلاسيك چوب، چرم و پارچه است و در مبلمان نئوكلاسيك علاوه بر چوب از شيشه، فلزات و مواد مصنوعي استفاده مي شود.

2.   نقش و نگار در سبك هاي كلاسيك و نئوكلاسيك

نقش و نگار يكي ديگر از تفاوت هاي كلاسيك و نئوكلاسيك است. در واقع مبلمان كلاسيك داراي نقش و نگار و جزئيات بيش تري است و بهترين انتخاب براي خريداراني است كه به دكوراسيون تجملاتي علاقه دارند در صورتيكه طرح و نقش مبلمان نئوكلاسيك بسيار ساده و ظريف تر است.

3.   جنس پارچه ي مبلمان كلاسيك و نئوكلاسيك

پارچه ي مبل تا حد زيادي به سليقه ي شما بستگي دارد اما معمولا در سبك كلاسيك از پارچه هاي پر نقش و نگار كه زربافت يا مليله دوزي شده استفاده مي شود اما در سبك نئوكلاسيك از طرح هاي مبلي ساده و ظريف در رويه ي مبلمان كار مي شود.

براي اينكه بتوانيد مبلماني از رنگ هاي مختلف را با فرشي مناسب ست يا هماهنگ كنيد لازم است به اصولي توجه داشته باشيد ما اين نكات مهم را در ادامه براي شما آورده ايم:

چگونه مبل و فرش را ست كنيم ؟

يكي از مهمترين اصول هماهنگ كردن فرش و مبلمان ست كردن رنگ اين دو المان است به عنوان مثال براي مبلي به رنگ قهوه اي فرش كرم رنگ مناسب است اگر به انتخاب رنگ هاي مكمل و هماهنگ با يكديگر توجه نداشته باشيد دكوراسيون زيبايي نخواهيد داشت.

توجه داشته باشيد اگر مي خواهيد فضايي بزرگ ايجاد كنيد بهتر است فرش انتخابي كمي روشن تر از رنگ مبلمان شما باشد.

·         براي ست كردن مبل و فرش به رنگ كوسن ها توجه كنيد

مي توانيد براي داشتن يك دكوراسيون جذاب و منحصر به فرد رنگ كوسن مبلمان خود را با فرش هماهنگ كنيد انتخاب يك رنگ خاص براي كوسن و فرش جذابيت زيادي به دكوراسيون شما مي بخشد.

هماهنگي فرش و مبل با طرح هاي ساده

اگر مبلمان ساده و تك رنگي داشته باشيد مي توانيد از فرش هاي طرح دار و سنتي كه نقش و نگارهاي زيادي دارند استفاده نماييد اما در صورتيكه مبلمان با طرح هاي پيچيده و شلوغ داريد بهتر است از فرشي با رنگ ساده براي خانه ي خود استفاده كنيد.

در واقع انتخاب فرش و مبل با طرح و نقش و نگار پيچيده خانه ي شما را كوچك خواهد كرد.

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۲۸:۴۵ توسط:ماهك موضوع: نظرات (0)

روش هايي براي جلوگيري از خراب شدن مبل

همانطور كه گفتيم ميزهاي مستطيل و مربع شكل از جمله رايج ترين مدل هاي ميز در بين خريداران هستند و در اين بين ميزجلومبلي مستطيلي شكل طرفداران بيش تري دارد؛ با وجود اينكه انتخاب ميز به سليقه ي شما بستگي دارد اما بايد بدانيد به دليل اينكه ميزهاي مربعي نسبت به مستطيلي ظاهر كوچكتري دارند براي خانه هاي كوچك انتخاب خوبي هستند.

ميز جلو مبلي مربع بهتر است يا مستطيل ؟

در واقع ميز مربع شكل براي مبلمان 7 نفره، زاويه دار، نيم ست انتخاب بهتري است و اگر مبلمان شما بيش از 7 نفر بوده يا نحوه ي چيدمان مبلمان به گونه اي است كه مبل ها به شكل رديفي در كنار هم قرار دارند قطعا ميز جلو مبلي مستطيل انتخاب بهتري خواهد بود.

چه مبل هايي هميشه مده ؟

 

مبلمان راحتي بيش تر از پارچه تشكيل شده اند و در آن ها خيلي نشاني از متريال سنگين مانند چوب ديده نمي شود، مبلمان راحتي براي هر خانه و دكوراسيوني مناسب بوده و حس راحتي و آرامش را به ارمغان مي آورد؛ اما اين سبك مبلمان يا به شكل ال طراحي شده يا داراي كاناپه و تعدادي تك نفره يا داراي لاوست هستند، گروهي از مبلمان راحتي نيز به صورت تختخواب شو طراحي و ساخته مي شوند. سعي كنيد به سراغ مدل هاي ساده با طراحي هاي شيك برويد چون اين مدل ها هميشه مد هستند.

 9 راهكار ساده براي افزايش طول عمر مبل

فراموش نكنيد كه قرار دادن مبل ها در معرض نور خورشيد و در كنار پنجره كار اشتباهي است و باعث كاهش طول عمر مبل مي شود حتما مبلمان را دور از نور خورشيد قرار دهيد اگر امكان تغيير و جابجايي مبل را نداريد بهتر است با يك پارچه مبلمان را پوشانده تا از تابش نور خورشيد در امان باشد.

دور كردن مبل از محيط هاي آلوده

وجود گرد و غبار در محيط باعث مي شود مبل ها درخشندگي خود را از دست بدهند بهتر است نسبت به نظافت مبلمان طبق آنچه پيش تر گفته ايم به صورت دوره اي اقدام كنيد.

استفاده ي درست از مبلمان

باكيفيت ترين مبلمان هم اگر به درستي استفاده نشوند در كوتاه مدت خراب خواهند شد، در واقع لَم دادن روي مبل سبب تغيير شكل ظاهري آن مي شود از طرف ديگر مبل هايي كه براي پذيرايي از ميهمان در نظر گرفته شده اند به دليل استفاده ي كمتر در مقايسه با مبل هاي راحتي طول عمر بيش تري خواهند داشت.

ويژگي ميز ناهارخوري هاي صنعتي و اداري

ميز ناهارخوري هاي صنعتي به عنوان يكي از سبك هاي پرطرفدار در محيط هاي اداري و كارگاه ها شناخته مي شود، از جمله مهمترين ويژگي هاي انواع مبل اداري و ميزناهارخوري هاي صنعتي مي توان به موارد زير اشاره كرد:

?ميزهاي غذا خوري به شكل صنعتي معمولا پايه هاي فلزي دارند.

?در ساخت ميز نهارخوري هاي صنعتي از مواد طبيعي استفاده مي شود.

?در ساخت ميزناهارخوري هاي صنعتي از طرح هاي ساده استفاده مي شود.

?براي ناهارخوري هاي كارگاهي حتما بايد از متريال ساده و طبيعي استفاده شود.

راهنماي خريد كوسن براي مبل

از جمله نكاتي كه بايد براي خريد كوسن مبلمان به آن توجه داشته باشيد عبارت است از:

شكل مناسب كوسن

همانطور كه مي دانيد كوسن ها شكل هاي متنوعي دارند، دايره اي، چند ضلعي، مربع، استوانه اي، كوسن هاي ترو و… شما مي توانيد با تركيبي از كوسن ها به شكل هاي مختلف دكوراسيوني خاص و منحصر به فرد ايجاد كنيد. استفاده از كوسن هاي متكايي انتخاب خوبي براي مبل هاي استيل و افرادي است كه مشكل كمر درد دارند.

به رنگ كوسن ها توجه كنيد

از ديگر نكات مهم براي خريد كوسن توجه به رنگ آن و همخواني كوسن ها با مبلمان و دكوراسيون است. قطعا در اتاق پذيرايي انواع اكسسوري مانند تابلو، گلدان، لوازم تزئيني وجود دارد و رنگ كوسن بايد با اين لوازم و فرش و پرده همخواني داشته تا اتاق شما زيبا به نظر آيد.

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۲۷:۵۱ توسط:ماهك موضوع: نظرات (0)

عوض كردن فوم مبل

 

اجازه دهيد قبل از اينكه به سراغ اصل مطلب برويم در خصوص مبل و ميزناهارخوري هاي ست موجود در بازار با شما صحبت كنيم؛ خوشبختانه شما ميتوانيد انواع مبلمان را همراه با ميزناهارخوري ست و هماهنگ با آن پيدا كنيد؛ مجموعه ي چوب و زندگي در توليد مبل و ميزناهارخوري ست توانسته رضايت مشتريان را به دست آورد پس اگر قصد خريد مبلمان را داريد بهتر است مدل هاي زير را هم مد نظر قرار دهيد.

نحوه ست كردن مبل و ميزناهارخوري

?مبل زست

?مبل مينيمال ويول

?مبل راين

?مبل كابانا

?مبل ويچنزا (اين مدل داراي ست كامل آينه، كنسول و ميز تلويزيون مي باشد??)

·         هماهنگي رنگ ها

خُب همانطوري كه قول داده بوديم رسيديم سراغ بهترين ترفندها براي هماهنگ كردن مبلمان و ميزناهارخوري كه يكي از مهمترين آنها در نظر گرفتن رنگ است؛ اول از همه شما بايد بدانيد بهترين رنگ مبلمان براي خانه ي بزرگ كدام است يا بهترين رنگ مبل براي خانه هاي كوچك چه رنگي است و بعد ميزناهارخوري را متناسب با رنگ مبلمان انتخاب كنيد.

آموزش تعويض فوم و اسفنج مبل (در 5 دقيقه(!

نشيمني مبل از فوم يا اسفنج ساخته مي شود؛ در حقيقت ميزان فرو رفتگي نشيمني مبل با كيفيت متريال استفاده شده در آن رابطه ي مستقيم داشته پس در زمان خريد حتما به اين موضوع دقت كرده و تنها به زيبايي و شكل ظاهري مبلمان اهميت ندهيد چرا كه متريال بكار رفته در آن نيز بسيار مهم است. ما در ادامه نكات مهمي براي اموزش تعمير مبل به شما خواهيم گفت اما توجه داشته باشيد در صورت نداشتن تخصص و مهارت كافي بهتر است تعميرات مبل را به شخص متخصصي بسپاريد.

چگونه مبل خود را تعمير كنيم

لوازم مورد نياز براي تعويض و تعمير فوم مبل عبارت است از:

?كاتر

?متر??

?خودكار?

?چسب فوم

?فوم سرد، گرم يا اسفنج

راستي اگر تفاوت فوم سرد و گرم را نمي دانيد مقاله ي براي مبل فوم سرد خوبه يا گرم؟ براي شما مفيد خواهد بود.

8اشتباه رايج در چيدمان مبل كه نبايد انجام دهيد!

·         مبل را رو به روي اتاق قرار ندهيد

از ديگر نكات مهمي كه لازم است در آموزش چيدمان مبل به شما بگوييم، قرار دادن مبلمان به نحوي است كه پشت آن به سمت ورودي اتاق باشد؛ در واقع اگر مبل ها به نوعي باشند كه رفت و آمد به داخل خانه يا اتاق ها ديده شود چيدماني ناخوشايند بوده و صحيح نيست.

·         بي توجهي به مسير رفت و آمد

يكي ديگر از اشتباهات رايج در نحوه چيدمان مبل كلاسيك يا ديگر سبك هاي مبلمان نحوه ي چيدن به نوعي است كه جلوي مسير رفت و آمد را بگيرد؛ چيدمان مبل بايد به گونه اي باشد كه افراد بتوانند بدون مزاحمت و به راحتي رفت و آمد كنند.

·         چيدمان تمامي مبل ها رو به روي تلويزيون

نحوه چيدمان مبل جلوي تلويزيون يك انتخاب جذاب است اما يكي از بزرگترين اشتباهات در چيدمان مبل قرار دادن تمامي اجزاي مبل رو به روي تلويزيون است، قطعا بهترين فضا براي جمع شدن و دورهمي هاي دوستانه اتاق نشيمن است و ميهمانان در اين شرايط ترجيح مي دهند رو به روي هم باشند نه كنار هم در اينصورت مي توانند به راحتي با يكديگر گفت و گو كنند.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۲۷:۰۲ توسط:ماهك موضوع: نظرات (0)

خريد مبل چرمي

 

يكي از نكات مهم براي نحوه انتخاب مبلمان منزل شناخت تفاوت هاي اين دو نوع مبل است، بطور كلي هم مبلمان فرانسوي و هم ايتاليايي تا امروز تغييرات بسياري داشته است. يكي از مهمترين تفاوت هاي مبلمان فرانسوي و ايتاليايي ظاهر آنهاست در واقع مبل هاي فرانسوي در هر دو مدل طراحي ساده تري نسبت به مبلمان ايتاليايي دارند و اين مبل با ظاهري تجملاتي ساخته مي شوند.

تفاوت مبلمان ايتاليايي و فرانسوي

پس اگر به دنبال تجملات و شلوغي بيش از اندازه نيستيد مبل هاي فرانسوي براي شما مناسب تر هستند.

·                     ? تفاوت ديگر مبلمان فرانسوي و ايتاليايي در رنگ اين دو نوع مبل است، در واقع مبلمان فرانسوي براي افرادي كه رنگ هاي ساده و خنثي را دوست دارند مناسب تر بوده در صورتيكه در مبلمان ايتاليايي رنگ هاي پر زرق و برق ديده مي شود.

·                     ? از ديگر تفاوت هاي مبلمان ايتاليايي و فرانسوي مي توان به متريال به كار رفته در مبلمان اشاره كرد كه براي خريداران نيز بسيار حائز اهميت است، معمولا مبلمان ايتاليايي را از چوب هايي با دوام و محكم تر مي سازند و براي همين مقاومت آن ها بيش تر از مبلمان فرانسوي است، البته منظور اين نيست كه مبل هاي فرانسوي از متريال بي كيفيت ساخته شده اند! بلكه در مقايسه با مبل ايتاليايي چوب هاي سبك تري دارند.

·                     ? تفاوت ديگر مبلمان ايتاليايي و فرانسوي در منبت كاري روي بدنه ي مبل است كه در مدل هاي ايتاليايي به وضوح شاهد منبت كاري و حكاكي هاي شلوغ و پيچيده خواهيم بود.

 

ويژگي مبلمان پليمري و تفاوت آن با چوب

مهمترين مزيت هاي مبل هاي پليمري عبارت است از:

1.    مقاومت بالا در برابر رطوبت

همانطور كه مي دانيد شستن مبل هاي چوبي كاري است غير ممكن و در واقع شستشوي مبل چوبي طول عمر آن را كاهش مي دهد. در صورتي كه مبل هاي پليمري اينگونه نيستند و به سادگي مي توان آن ها را شست.

در حقيقت پليمر با شستشو خراب نشده و بهترين انتخاب براي مناطق شمالي است كه رطوبت هوا زياد است. البته بايد اين نكته را به ياد داشته باشيد كه شستن پليمر بايد با مواد شوينده ي مناسب انجام شود.

2.    شكل پذيري آسان

از آنجايي كه پليمر شكل پذيري بالايي دارد مي توانيد به راحتي بر روي انواع مبل پليمري طرح و نقش هاي متنوع ايجاد كنيد.

3.    ضربه پذيري بالا

مبل و صندلي هايي كه از چوب ساخته مي شوند بر اثر افتادن روي زمين خرد شده و آسيب مي بينند اما پليمر اينگونه نيست و قطعات آن بر اثر افتادن متلاشي نخواهد شد. در واقع مبلمان پليمري در برابر ضربه و افتادن بسيار مقاوم است.

انواع چوب مبلمان

قطعا استفاده از چوب هاي نامرغوب در كلاف مبلمان سبب مي شود مبل خريداري شده به سرعت شكسته و شما متحمل هزينه هاي اضافي شويد براي همين هم بهتر است قبل از خريد با انواع چوب مبل آشنا شويد.

چوب گردو

چوب گردو جزء چوب هاي گران قيمت با دوام نسبتا خوبي بوده كه به دليل سختي زياد حشرات  چوب خوار??مايل به خوردن آن نيستند و براي همين استفاده از آن باعث دوام بالاي مبلمان خواهد شد. از طرف ديگر اين چوب در برابر فشار و ضربه نيز مقاوم بوده و مبلي كه با چوب گردو ساخته شده باشد جزء مبلمان نيمه سنگين به حساب مي آيد.  از اين چوب معمولا براي منبت كاري استفاده مي شود و رنگ آن از سفيد تا قهوه اي تيره متغير است. مبلمان ساخته شده با چوب گردو در گروه مبل هاي گران قيمت قرار دارد.

چرا مبل چرم بخريم؟

?اگر هنوز نمي دانيد مبل چرم را انتخاب كنيد يا نه و براي خريد مبلمان چرمي ترديد داريد حتما سري به مقاله ي مبل چرم بخرم يا نه؟ بزنيد چرا كه بعد از مطالعه ي اين مطلب مي توانيد براي خريد مبل چرمي تصميم بگيريد.

انواع مبلمان چرمي

خُب… الان كه تصميم به خريد مبلماني از جنس چرم گرفته ايد لازم است با انواع مبل هاي چرمي و نكات مهم براي خريد آن ها آشنا شويد؛ بطور كلي انواع مبل چرمي عبارت است از:

·         مبل چرمي تك نفره

مبلمان چرمي تك نفره مناسب اتاق كار، اتاق خواب يا جلوي تلويزيون است.

 

 

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۲۶:۰۲ توسط:ماهك موضوع: نظرات (0)